Bouwend Nederland op jacht naar innovaties

Bouwend Nederland, de vereniging van bouw- en infrabedrijven, vraagt aanbieders en gebruikers van innovaties in de bouw zich te melden. De vereniging besteedt namelijk tot het eind van het jaar extra aandacht aan innovaties in de sector. Spil van de campagne is een innovatieplatform mét bouwinnovatieshop, waarin bouw- en infraondernemingen en innovaties samenkomen. De speciaal benoemde Innovatiescouts van Bouwend Nederland zijn daarom op zoek naar vernieuwende toepassingen, processen en materialen die gebruikt (kunnen) worden in de bouw- en infrasector. Het gaat met name om innovaties vanuit de bouw- en infrasector die zijn gericht op maatschappelijke opgaven als klimaat, energie, aardbevingen en circulariteit vragen om innovatieve oplossingen.

Bouwend Nederland zegt voor haar leden ruimte te willen creëren voor slimmere producten en manieren van werken. De vereniging doet dat via het meerjarenprogramma Innovatie, als mede-initiator van de Bouwagenda en partner in het Bouw en Techniek Innovatiecentrum (BTIC). komen daar dus een campagne en zelfs een webwinkel bij. Startups, scale-ups en aanbieders van innovatieve producten en processen kunnen via de bouwinnovatieshop een pitch delen en zo in beeld komen bij bouw- en infraondernemingen, investeerders trekken, kennis in huis halen of een pilot opstarten.

Meer in Innovatieve Materialen 2020 nummer 3